Etsimme sydämelliseen porukkaamme vakituista assistenttia hallinto- ja taloustiimiin.
Kolmihenkinen hallinto- ja taloustiimimme vastaa yhdistyksen talouden suunnittelusta ja seurannasta, päivittäisestä taloushallinnosta, henkilöstöhallinnosta, toimistopalveluista sekä yhdistyksen yleishallinnosta. Hallinto- ja talousassistenttina työskentelet sekä itsenäisesti erilaisten järjestön arkea tukevien tehtävien parissa että talousjohtajan apuna. Työtehtävistä noin puolet on taloushallinnon tehtäviä, mm. osto- ja myyntireskontran hoitoa. Talouspuolen tehtävissä on tilaa kasvaa ja tuemme sinua tässä mielellämme! Taloustehtävien lisäksi sinulle kuuluvat myös toimitiloihin liittyvät tehtävät, satunnaiset tapahtumajärjestelyt, arkistoinnista vastaaminen ja pienimuotoinen asiakaspalvelumme. Valmistuvalle tai alanvaihtajalle pesti on aiemmin toiminut loistavana entry-tason paikkana. Tuemme osaamisesi kasvamista työnkuvaasi ja persoonaasi sopivin keinoin.
Noin 25 hengen työyhteisössä luotamme itsenäiseen tekemiseesi, mutta et jää työsi kanssa yksin. Työtehtäviisi kuuluu sekä yksityiskohtaisempia juoksevia asioita että mahdollisuus toimia tapahtumajärjestelmämme pääkäyttäjänä ja esimerkiksi kehittää laskutuksen automatisaatiota. Hallinto- ja talousassistentti on paljon tekemisissä eri työntekijöiden kanssa ja siksi meille on tärkeää, että olemme oikeanlainen “kulttuurimatch”. Pienenä työyhteisönä työtapamme on sukkela ja joustava. Voit arjessa kehittää työkenttäsi toimintamalleja ja kokeilla rohkeasti uusia tapoja tehdä työtäsi. Työtä tehdään sekä toimistolta että etänä.
Arjessa työsi koostuu muun muassa:
- järjestön myyntilaskujen tekemisestä
- ostolaskureskontran hoitamisesta tilitoimiston kanssa
- erilaisista vaihtuvista matka-, seminaari- ja kokousjärjestelyistä sekä tapahtumien ja tilaisuuksien järjestelyistä
- toimiston ylläpidosta: tehtäviisi kuuluu esimerkiksi siivoussopimuksista ja toimistotarviketilauksista huolehtiminen, mutta tiskikoneen täytämme yhteisvastuullisesti
- yleisen asiakaspalvelupuhelimemme ja yleissähköpostin päivystyksestä työpäivän aikana: tiedustelut liittyvät tyypillisesti tapahtumien ilmoittautumisiin tai ansiomerkkitilauksiin
- pienimuotoisesta sidosryhmiemme yhteystietojen hallinnasta ja heille viestimisestä
- sekä pienen jäsenrekisterimme ja -yhteyksien hallinnoinnista
- mahdollisista kausittaisista projekteista, kuten laulujen julkaisulupien keräämisestä
- osaamisesi karttuessa on mahdollisuus osallistua enemmän talouden tehtäviin:
- talouden kuukausikatkojen raportoinnin koostaminen yhdessä esihenkilösi kanssa kirjanpitoa varten
- budjetin seuraaminen kuukausitasolla em. raporttien avulla
Hyvät Microsoft 365:n ja erityisesti Excel-taidot (tai into oppia) sekä perusymmärrys talousasioista auttavat työssä. Sinulla voi olla soveltuva kaupallinen koulutus tai kokemusta vastaavanlaisista tehtävistä vaikkapa opiskelijajärjestötoiminnan kautta. Järjestömme työkielen ja tehtäviin kuuluvan asiakaspalvelun takia sujuva suomen kielen taito on tehtävän hoitamisen kannalta välttämätön. Panostamme uusien työntekijöiden perehdytykseen ja sen seurantaan. Tiimimme työtapaan ovat myös kuuluneet viikoittaiset sparraukset esihenkilön kanssa.
Tehtävä on vakituinen ja sijoittuu järjestön paikallisesti tarkentaman palkkausjärjestelmän (KJTES) mukaiseen vaativuusryhmään 3, jonka mukaisesti tehtävän peruspalkka on 2 442,64 euroa/kk. Peruspalkan lisäksi maksetaan mahdollista kokemuslisää (4–12 %) ja tehtävien muotoutuessa mahdollisesti tehtäväkohtaista palkanosaa (5–15 %). Käytämme palkkajärjestelmäämme aktiivisesti ja tehtävien tai osatehtävien muuttuessa arvioimme myös vaikutuksia palkkaukseen. Työaika on lähtökohtaisesti täyspäiväinen, mutta tarvittaessa työ voi joustaa esimerkiksi opintojen ollessa intensiivisimmillään. Toimistomme sijaitsee tällä hetkellä Helsingin Vallilassa ja työskentelemme joustavasti sekä etänä että toimistolla.
Lisätietoja tehtävästä antaa hallinnosta ja taloudesta vastaava johtaja, tuleva esihenkilösi Ari Hellstén, 040 062 6822 tai tuleva tiimikaverisi, hr-asiantuntija Noora Isoranta, 040 822 4340.
Lähetä hakemuskirjeesi ja ansioluettelosi viimeistään sunnuntaina 20.8.2023 osoitteeseen rekrytointi@lastenjanuortenkeskus.fi. Saatamme edetä esimerkiksi puhelinhaastattelun merkeissä sopivien hakijoiden kanssa jo hakuaikana. Varsinaisiksi live-haastattelupäiviksi olemme varanneet keskiviikon 23.8. ja/tai torstain 24.8. Haastattelut järjestämme mielellämme kasvokkain järjestön Vallilan toimistolla.
Meille työntekijöinä tärkeää on työskennellä aidosti tärkeiden asioiden hyväksi. Meillä maanantai ei ole viikon kamalin päivä, vaan moni odottaa uutta työviikkoa innostuneena työstään. Osaamisesi lisäksi meille tärkeä olet sinä. Kiinnitämme rekrytoinnissa huomiota aina myös siihen, kuinka rakennamme toimivaa tiimiä ja että myös sinä viihdyt lähiyhteisössäsi, tiimissä. Yhdenvertaisuus, tasa-arvo ja perheystävällisyys ovat meille tärkeitä arvoja myös työnantajana. Tavoitteenamme on lapsilähtöinen Suomi, jossa jokaisella on elämässään turvallinen aikuinen. Toimimme yhdessä lähes 300 jäsenseurakuntamme kanssa valtakunnallisesti ja teemme yhteistyötä kymmenien kuntien ja järjestöjen kanssa ympäri Suomen. Lue lisää meistä ja arvoistamme työnantajana.